UCS Installation Problems

Hi all.

When trying to install UCS (latest version from univention.de/download/ucs-download/ , no version information on iso filename, file commands reports 'UCS 4.0-3 amd64 1 ') on a small HP server we are facing several problems.

  • Installation hangs at “setting up server role” (or similar).
  • log file fills up with dbus error (missing /etc/machine-id).
  • when rebooting at this step (after waiting for more than 10 hours…) installation seems to run fine but after reboot the management console is not available (no process listening on port 80/443).
  • hardware errors are very unlikely.

Any hints?

Thanks in advance,
Christian

I cannot reproduce such a problem with the 4.0-3 DVD ISO. So it’s not a fatal, general problem.

I highly suggest you wipe your installation and start over as it seems that at least some services/packages haven’t been set up properly. Fixing this manually is likely more time-consuming than re-installing.

If the installation hangs again please note exactly what’s currently visible; make a screenshot/photograph if necessary.

Here the photographs i’ve taken.
Installation hangs forever at that point.



Judging from your screenshot I assume that you speak German :slight_smile:

Hat der Server denn eine funktionierende Internetverbindung? Funktioniert DNS aus Sicht des Servers?Wurde mal die MD5-Checksumme der verwendeten DVD geprüft (evtl. Lesefehler und die Pakete können daher nicht von der DVD kopiert werden)?

Jawoll, ich spreche deutch. :slight_smile:
Hatte aus Versehen das Ursprungsposting in Englisch abgeschickt, sorry.

Ansonsten kann ich (leider) nur alle Fragen mit “ja” beantworten.

Für jeden weiteren Tip dankbar,
Christian

Hmm. Probieren Sie’s doch noch mal mit einem älteren DVD-Image, z.B. das von 4.0-1 und aktualisieren Sie erst nach Installation. Das sollte defekten Datenträger ausschließen.

Evtl. auch noch mal die Hardware prüfen? Linux von einer Rescue-CD starten, Festplattentest laufen lassen. RAM-Test laufen lassen. Solche Dinge.

Hallo!

Alles doppelt- und dreifach gecheckt.
Einer der ungezählten Versuche mit statisch konfigurierter IP Adresse war dann jetzt erfolgreich.
Es muss “irgendwie” an dem DHCP Server gelegen haben…
Danke für die Mühen,
Christian

Mastodon